氏名

サトウ シンタロウ

佐藤 晋太郎

職名

准教授(任期付)

所属

(スポーツ科学部)

学歴・学位

学歴

2011年08月-2015年08月 フロリダ大学 健康・人間パフォーマンス 観光・レクリエーション・スポーツマネジメント

学位

博士 フロリダ大学

経歴

2011年08月-2015年08月フロリダ大学ティーチング・リサーチアシスタント
2015年08月-2016年08月ジョージアサザン大学講師
2016年09月-2019年06月モンクレア州立大学講師
2017年08月-2020年08月オタワ大学博士課程リサーチアドバイザー
2019年09月-早稲田大学准教授

受賞

北米スポーツマネジメント学会学生リサーチ大会ファイナリスト

2015年06月授与機関:北米スポーツマネジメント学会

タイトル:Consumers’ comparative evaluative judgment of athlete endorsers

Journal of Global Sport Management 優秀研究賞

2017年09月授与機関:Journal of Global Sport Management

タイトル:Do snow-based sport participants intend to purchase products from environmentally friendly companies?

研究分野

キーワード

進化スポーツ心理学、スポーツビジネス、スポーツマネジメント

科研費分類

複合領域 / 健康・スポーツ科学 / スポーツ科学

論文

When should a brand cut ties with a scandalized endorser?

Shintaro Sato, Akiko Arai, Yosuke Tsuji, Mark Kay

Communication & Sport査読有り8(2)p.215 - 2352020年-

DOI

A cross-cultural comparison of sports magazine covers between the United States and Japan

Yoshifumi Bizen, Shintaro Sato, Anthony Palomba

Asian Sport Management Review査読有り14p.77 - 872020年-

大学機関におけるeスポーツのプログラム化とeスポーツの研究動向

佐藤晋太郎

体育の科学70(3)p.168 - 1742020年-

The relationship between avoidance goals and goal attainment: A moderated mediation analysis

Keita Kinoshita, Eric MacIntosh, Shintaro Sato

Research Quarterly for Exercise and Sport査読有り91(3)p.394 - 4942020年-

DOI

The COVID-19 outbreak and public perceptions of sport events in Japan

Shintaro Sato, Daichi Oshimi, Yoshifumi Bizen, Rei Saito

Managing Sport and Leisure査読有り2020年-

DOI

Service quality, satisfaction, and behavioral intention in a triathlon event: the different experiences between local and non-local participants

Bang An, Munehiko Harada, Shintaro Sato

Journal of Sport & Tourism査読有り2020年-

DOI

Credit card literacy and financial well-being of college students: A moderated mediation model of self-efficacy and credit card number

Limbu, Y., & Sato, S.

International Journal of Bank Marketing査読有り37p.991 - 10032019年-

How does the negative impact of an athlete’s reputational crisis spill over to endorsed and competing brands? The moderating effects of consumer knowledge

Sato, S., Ko, Y. J., Chang, Y., & Kay, M.

Communication & Sport査読有り7p.385 - 4092019年-

Examining the Youth Multi-Sport Event Environment: Implications towards athlete development and transitioning.

Journal of Athlete Development and Experience査読有り1p.53 - 652019年-

Hot or cold? The effects of anger and perceived responsibility on sport fans’ negative word-of-mouth in athlete scandals

Sato, S., Ko, Y. J., & Kellison, T. B.

査読有り3p.107 - 1232018年-

Assessing risk factors at local CrossFit events: From participants’ perspectives

Gipson, C., Sato, S., & Burdett, T.

International Journal of Hospitality and Event Management査読有り2p.1 - 182018年-

Exploring the relationship among leisure engagement, affective and cognitive leisure involvement, and subjective happiness: A mediating role of leisure satisfaction

Matsumoto, H., Sato, S., Asada, A., & Chiashi, K.

World Leisure Journal査読有り60p.111 - 1262018年-

The relationship between sport tourists’ perceived value and destination loyalty: An experience-use history segmentation approach

Sato, S., Gipson, C., Todd, S., & Harada, M.

Journal of Sport & Tourism査読有り22p.173 - 1862018年-

Adventure tourism motivation and destination loyalty: A comparison of decision and non-decision makers

Sato, S., Kim, H., Buning, J. R., & Harada, M.

Journal of Destination Marketing & Management,査読有り8p.74 - 812018年-

Do snow-based sport participants intend to purchase products from environmentally friendly companies?

Sato, S., Ko, Y, J., Kellison, T. B., Harada, M., & Bizen, Y.

Journal of Global Sport Management査読有り2p.182 - 1952017年-

The adverse effect of doctors’ skepticism toward prescription drugs

Johnson, D. S., Riley, B. K., & Sato, S.

International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing査読有り11p.222 - 2342017年-

Sport team mascots as communication tools: Determinants of mascot twitter followers

Yoon, Y., Sato, S., Goldsmith, A., & Tsuji, Y.

Global Sport Business Journal査読有り4p.11 - 232016年-

Consumers’ comparative evaluative judgment of athlete endorsers

Sato, S., Ko, Y. J., Kaplanidou, K., & Connaughton, D.

Journal of Sport Management査読有り30p.553 - 5652016年-

レクリエーション専門志向化と主観的幸福感・レジャー満足度の関係性:アメリカ在住の釣り人を対象として

松本秀夫,佐藤晋太郎,浅田瑛,千足耕一

海洋人間学雑誌査読有り4p.18 - 262015年-

スポーツ消費者の観戦目的特性と最終目的達成が観戦満足度と幸福感に与える影響

佐藤晋太郎,押見大地,原田宗彦,佐藤幹寛,朝倉雅史,高鏞在

スポーツ科学研究査読有り12p.101 - 1202015年-

Athlete reputational crisis and consumer evaluation

Sato, S., Ko, Y. J., Park, C. & Tao, W.

European Sport Management Quarterly査読有り15p.434 - 4532015年-

スポーツチームの合宿地選考における意思決定プロセスの検討:高校・大学スポーツチームに着目して

押見大地,原田宗彦,佐藤晋太郎,石井十郎

スポーツ産業学研究査読有り22p.9 - 272012年-

スポーツツーリストとスポーツエクスカーショニストの再訪意図:ニセコの来訪者の知覚価値に着目して

佐藤晋太郎,原田宗彦,大西孝之

スポーツマネジメント研究査読有り1p.19 - 312009年-

書籍等出版物

Negative Information in Sport: Minimizing Crisis Damage

Shintaro Sato(分担執筆)

Springer2015年-

Marketing Football Perspectives from the Japan Football League (J. League)

Yoshifumi Bizen, Shintaro Sato(分担執筆)

Routledge2017年-

スポーツ・ヘルスツーリズムの研究動向

佐藤晋太郎(分担執筆)

大修館書店2009年-

現在担当している科目

科目名開講学部・研究科開講年度学期
Introduction of Sport Managementスポーツ科学部2020秋学期
Sport Marketing and Promotionスポーツ科学部2020春学期
Sport Management (Seminar 1) A大学院スポーツ科学研究科2020春クォーター
Sport Management (Seminar 1) B大学院スポーツ科学研究科2020夏クォーター
Sport Management (Seminar 2) A大学院スポーツ科学研究科2020秋クォーター
Sport Management (Seminar 2) B大学院スポーツ科学研究科2020冬クォーター
Fundamentals of Sport Management大学院スポーツ科学研究科2020春クォーター
Sport Finance and Economics大学院スポーツ科学研究科2020冬クォーター
Research in Sport Management大学院スポーツ科学研究科2020秋クォーター
Sport Consumer Psychology大学院スポーツ科学研究科2020夏クォーター
Sport Communication and Promotion大学院スポーツ科学研究科2020冬クォーター