氏名

マキュワン マヤ

マキュワン 麻哉

職名

講師(専任) (https://researchmap.jp/7000011949/)

所属

(教育学部)

連絡先

メールアドレス

メールアドレス
msugitamceown@waseda.jp

URL等

研究者番号
00757354

本属以外の学内所属

兼担

教育・総合科学学術院(大学院教育学研究科)

研究分野

科研費分類

人文学 / 言語学 / 外国語教育

論文

Verbal encouragements for motivating EFL learners: A classroom research

Maya Sugita, Osamu Takeuchi

JACET Bulletin432006年-

中学校英語授業における動機づけ方略: 教員の視点から

英語授業実践学の展開-斎藤栄二先生御退職記念論文集2007年-

中学生の授業外英語自主学習における動機づけ要因~学習の動機を高めるのは何、そして誰?

杉田麻哉、竹内理

英語教育(10月号)2007年-

On the motivational influences that cause positive EFL learning outside the classroom

Maya Sugita

JACET Journal472008年-

A review on language learning motivation research: To explore the issues for future research

外国語教育学研究科紀要『千里への道』72009年-

What can teachers do to motivate their students?: A classroom research on motivational strategy use in the Japanese EFL context

Maya Sugita, Osamu Takeuchi

Innovation in Language Learning and Teaching42010年-

Motivational influences surrounding:Secondary school EFL students

Maya Sugita, Osamu Takeuchi

外国語教育メディア学会紀要472010年-

Motivational strategies in EFL classrooms: How do teachers impact students’ motivation?

Maya Sugita McEown, Osamu Takeuchi

Innovation in Language Learning and Teaching82014年-

Students' self-determined and integrative orientations and teachers' motivational support in a Japanese as a foreign language context

Maya Sugita McEown, Kimberly A. Noels, Kristie D. Saumure

System45p.227 - 2412014年-

Foreign Language Learning Motivation in the Japanese Context: Social and Political Influences on Self

Maya Sugita McEown, Yasuyo Sawaki, Tetsuo Harada

The Modern Language Journal1012017年-

Individual, parental and teacher support factors of self-regulation in Japanese students

Maya Sugita McEown, Kristopher Scott McEown

Innovation in Language Learning and Teaching2018年-

The role of parental factors and the self in predicting positive L2 outcomes among Japanese learners of English

Journal of Multilingual and Multicultural Development2019年-

書籍等出版物

The impact of self-concept on language learning

K. Csizer and M. Magid.(分担執筆)

Multilingual Matters2014年-

詳細

担当ページ数:19-50

The impact of self-concept on language learning

K. Csizer and M. Magid.(分担執筆)

Multilingual Matters2014年-2014年

詳細

担当ページ数:131-154

外国語教育研究ハンドブック―研究手法のより良い理解のために第7章分散分析入門(2) -独立変数が2つ以上ある場合には

編著者: 竹内理, 水本篤 著者:杉田麻哉

2012年 05月-

講演・口頭発表等

Incorporating the Inclusive L2 Self into Self-Related Motivations in a Japanese EFL Context

2018年06月

Self-determination for all language learners

Maya Sugita McEown, Quint Oga Baldwin

Psychology of Language Learning conference (PLL3)2018年06月

詳細

シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)

The importance of a supportive workplace and engaged students for ESL instructors' teaching motivation

Kimberly Noels, Dayuma Vargas Lascano1, Maya Sugita McEown

Psychology of Language Learning conference (PLL2)2016年08月

A comparison of self-determined language learning motivation in Japan and Canada

Chaffee, K. E., Kimberly Noels, Maya Sugita McEown, Atsushi Mizumoto, Osamu Takeuchi

The International Association for Cross-Cultural Psychology2014年07月

Learning from authoritarian teachers: Controlling the situation or controlling yourself can sustain motivation

Chaffee, K. E., Kimberly Noels, Maya Sugita McEown

The International Association of Language and Social Psychology2014年06月

What is 'self" in the Japanese EFL context

Maya Sugita McEown

動機づけ研究会(東京)2017年04月

Accommodating to the learning environment: secondary control, self-determined motivation, and academic engagement

The society for personality and social psychology2013年01月

Motivating students to learn a second language

ATESL Conference 20122012年11月

Changes in perceptions: Motivation, teaching styles, engagement

TESL Canada 20122012年10月

Motivational flow and teachers teaching styles: Self- determination theory

TESL Canada 20122012年10月

Motivational strategy: Its effectiveness and features in the EFL classroom.

The 16th World Congress of Applied Linguistics2011年08月

Research on motivation From practice to theory

動機づけ研究会(関西)2016年06月

外部研究資金

科学研究費採択状況

研究種別:若手B

Language Motivation and Culture beyond Personality Traits

2016年04月-2019年03月

研究種別:科学研究費助成事業基盤研究(B)

「大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査

2017年-2020年

研究種別:

大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査

2017年-0月-2021年-0月

配分額:¥16770000

研究種別:

Language Motivation and Culture beyond Personality Traits

2016年-0月-2019年-0月

配分額:¥1690000

現在担当している科目

科目名開講学部・研究科開講年度学期
英語中級コミュニケーション 1 M教育学部2019春学期
英語中級コミュニケーション 2 M教育学部2019秋学期
英語科教育法2 D教育学部2019春学期
英語科教育法2 E教育学部2019秋学期
教育リテラシー教育学部2019秋学期
教育リテラシー大学院教育学研究科2019秋学期
Intercultural Communication教育学部2019春学期
Introduction to Second Language Acquisition教育学部2019春学期
英米文学語学演習I-1 P教育学部2019春学期
英米文学語学演習I-2 P教育学部2019秋学期
英米文学語学演習II-1 P教育学部2019春学期
英米文学語学演習II-2 P教育学部2019秋学期
Developing Skills for Learning English教育学部2019秋学期
Oral and Written Communication I A教育学部2019春学期
Oral and Written Communication II A教育学部2019秋学期
応用言語学入門教育学部2019秋学期
Advanced Second Language Acquisition教育学部2019秋学期
英語科教育特論IV-1(学習者心理要因)大学院教育学研究科2019春学期
英語科教育特論IV-2(文化と外国語教育)大学院教育学研究科2019秋学期