氏名

ヨウ イショウ

楊 イ翔

職名

講師(任期付) (https://researchmap.jp/7000012034/)

所属

(大学院環境・エネルギー研究科)

連絡先

URL等

研究者番号
20755938

本属以外の学内所属

学内研究所等

電動車両研究所(EdVs研究所)

研究所員 2017年-2019年

電動車両研究所(EdVs研究所)

研究所員 2019年-

論文

Performance Evaluation of Short Range Frequent Charging Electric Bus «wEB-3» over Long-Term Operation

Yang, Wei Hsiang; Eda, Kenichiro; Kamiya, Yushi; Hirota, Toshio; Daisho, Yasuhiro

2015 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, VPPC 2015 - Proceedings2015年12月-2015年12月 

DOIScopus

詳細

概要:© 2015 IEEE.A long-term operation test of electric buses on public roads was performed in Nagano as part of a project of the Japan Ministry of the Environment from 2011 to 2014. For this project the short-range frequent- charging type electric buses, «Waseda Electric Buses (WEBs)» were developed. WEB-3, one of the test vehicles, was driven for 41,724 km without any major problems and had advantages to reduce 28-42% of CO2 emissions and 57-64% of energy costs, compared to conventional diesel buses. The battery performance deterioration is also confirmed to be predictable, therefore two suitable strategies is advised for expanding battery lifetime.

Li-ion battery deterioration evaluation of short range frequent charging electric bus over long-term operation in cold region

Yang, Wei Hsiang; Wu, Zhe Dong; Eda, Kenichiro; Kamiya, Yushi; Daisho, Yasuhiro

2016 IEEE 2nd Annual Southern Power Electronics Conference, SPEC 20162017年02月-2017年02月 

DOIScopus

詳細

概要:© 2016 IEEE.A long-term operation test in cold region of electric buses on public roads was performed in Nagano prefecture as a project of the Japan Ministry of the Environment from 2011 to 2014. For this project, the short-range frequent-charging type electric buses, 'Waseda Electric Buses (WEBs)' were developed. WEB-3, one of the test vehicles, was driven for 42,114 km over 902 days and charged 4,298 times. In this paper, the following was obtained. (1) The battery performance deterioration is measured and proofed to be predictable. (2) One strategy is advised for expanding battery lifetime. (3) Even started the operation at sub-zero environment, the performance of vehicle was not affected.

Design and evaluation of 'Short-range Frequent-charging-type' and 'Night-charging-type' BE bus

Yang, Wei Hsiang; Tsukui, Isao; Izutsu, Eisuke; Kamiya, Yushi; Daisho, Yasuhiro

2017 IEEE 3rd International Future Energy Electronics Conference and ECCE Asia, IFEEC - ECCE Asia 2017p.1628 - 16332017年07月-2017年07月 

DOIScopus

詳細

概要:© 2017 IEEE. The two opposite concepts of BE bus (battery-electric bus) which were 'Short-range Frequent-charging-type' and 'Night-charging-type' low-floor buses, were designed and evaluated. Firstly, the current technical level of battery and charging equipment had taken into account to conduct the vehicle design of both BE buses. In additional, the ideal performances of battery and charging equipment for fully substituting the highly used diesel buses in the very densely packed city transportation routes would be clarified in the paper.

学内研究制度

特定課題研究

各種電動バスの適合領域明確化

2015年度

研究成果概要:本研究の目的は主にバッテリ電気バス(以下BEバス)とプラグインハイブリッドバス(以下PHバス)の性能に合った適合領域を明確化することである.昨年度はBEバスを対象とし,重量に関する法律や部品性能といった諸制限を満たす最大のバッテリ...本研究の目的は主にバッテリ電気バス(以下BEバス)とプラグインハイブリッドバス(以下PHバス)の性能に合った適合領域を明確化することである.昨年度はBEバスを対象とし,重量に関する法律や部品性能といった諸制限を満たす最大のバッテリ搭載量と,乗車定員の20%および40%を削減した際の車室内へのバッテリ搭載量を算出した.双方を考慮することで,異なる乗員数における走行可能距離が得られた.さらに,運用方法を加味した設計方針によって「短距離走行・高頻度充電型バス」と「日中走行夜間充電型バス」に分類し,実証試験データを用いたシミュレーションを行うことで,両者の最適化設計を行った.

各種電動バスの適合領域に関する研究

2018年度

研究成果概要:本研究の目的は主にバッテリ電気バス(Battery Electric Bus,以下BEバス)とプラグインハイブリッドバス(Plug-in Hybrid Bus,以下PHバス)の適合領域を明確化することである.本年度は高速道路走行を...本研究の目的は主にバッテリ電気バス(Battery Electric Bus,以下BEバス)とプラグインハイブリッドバス(Plug-in Hybrid Bus,以下PHバス)の適合領域を明確化することである.本年度は高速道路走行を想定した電気バスの設計・試作・性能評価を行った.具体的に,① 設計・開発した電気バスの高速道路走行時に生じる回生エネルギーに着目した詳細分析,② 大容量のバッテリを必要とする高速道路走行用電気バスにおける作動温度バラツキ問題に対する詳細考察を行った.

現在担当している科目

科目名開講学部・研究科開講年度学期
理工学基礎実験2A 機械・航空基幹理工学部2020春学期
理工学基礎実験2A 表現基幹理工学部2020春学期
環境・電気機械システム論大学院環境・エネルギー研究科2020秋学期
環境・エネルギー学特別演習A大学院環境・エネルギー研究科2020春学期
環境・エネルギー学特別演習B大学院環境・エネルギー研究科2020秋学期